مبدل حرارتی استخر چیست| 20 درصد تخفیف قیمت خرید|فروش مبدل حرارتی استخر

مبدل حرارتی استخر چیست| 20 درصد تخفیف قیمت خرید|فروش مبدل حرارتی استخر

مبدل حرارتی استخر چیست: مجموعه عظیم مشهد بخار با افتخار اعلام می نماید که کلیه انواع دیگ روغن داغ را با ارزانترین قیمت در بین کارخانجات تولید کننده تا 20% تخفیف ویژه در بازار ایران و جهان در اختیار خریداران قرار می دهد در این مقاله به موضوعات محاسبه مبدل حرارتی استخر- قیمت مبدل حرارتی استخر- طریقه نصب مبدل حرارتی استخر- محاسبه ظرفیت مبدل حرارتی صفحه ای- کاتالوگ مبدل حرارتی استخر- مبدل حرارتی استخر ایرانی- مبدل حرارتی روغن- قیمت مبدل حرارتی استیل که تخصص مجموعه بزرگ مشهد بخار می باشد خواهیم پرداخ


مبدل حرارتی استخر چیست : مشهد بخار هم اکنون با بیش از 40 سال سابقه درخشان در طراحی و تولید انواع دیگ بخار –بویلر روغن داغ– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع محاسبه مبدل حرارتی استخر- قیمت مبدل حرارتی استخر- طریقه نصب مبدل حرارتی استخر- محاسبه ظرفیت مبدل حرارتی صفحه ای- کاتالوگ مبدل حرارتی استخر- مبدل حرارتی استخر ایرانی- مبدل حرارتی روغن- قیمت مبدل حرارتی استیل خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع مبدل حرارتی استخر باضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم.

مبدل حرارتی استخر چیست- مجموعه عظیم مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع مبدل حرارتی استخر در خدمت شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محاسبه مبدل حرارتی استخر- قیمت مبدل حرارتی استخر- طریقه نصب مبدل حرارتی استخر- محاسبه ظرفیت مبدل حرارتی صفحه ای- کاتالوگ مبدل حرارتی استخر- مبدل حرارتی استخر ایرانی- مبدل حرارتی روغن- قیمت مبدل حرارتی استیل با ما همراه باشید . ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان کلیه تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی با بهترین متریال برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از مبدل حرارتی استخر را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. 

مبدل حرارتی استخر چیست -  مبدل حرارتی استخر طراحی و تولید شده در مجموعه مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان و همچنین 20% تخفیف هم اکنون به صورت عمومی و اختصاصی بر اساس نیاز مشتری در بازارهای داخلی و خارجی موجود می باشد جهت هرگونه مشاوره قبل خرید مبدل حرارتی استخر لطفا با یکی از شماره های مجموعه مشهد بخار در تماس باشید.

مبدل حرارتی استخر چیست و چه انواعی دارد؟

مبدل حرارتی استخر چیست - مبدل حرارتی یا Heat Exchanger برای انتقال حرارت بین دو سیال استفاده می‌شود. از رایج‌ترین مبدل‌های حرارتیT رادیاتور خودرو و رادیاتور شوفاژ یا موتورخانه است. این مبدل‌ها در صنایع زیادی مانند تهویه مطبوع، بازیافت، و کارخانجات تولیدی استفاده می‌شوند. برای مثال، مبدل حرارتی روغن، حرارت روغن داغ را به آب یا هوا، بدون تماس مستقیم دو سیال با یکدیگر، منتقل می‌کند. مبدل حرارتی استخر در واقع وسیله ای است برای انتقال حرارت بهینه؛ از یک سیال به سیال دیگر که به صورت غیر مستقیم به کار می رود.

مبدل حرارتی استخر چیست| 30 درصد تخفیف قیمت خرید|فروش مبدل حرارتی استخر

مهم‌ترین تقسیم بندی مبدل‌های حرارتی که کاربران بیشتر با این نام آن‌ها را می‌شناسند به صورت زیر است :

  • مبدل‌های هوا خنک
  • مبدل‌های پوسته و لوله
  • مبدل‌های صفحه‌ای
  • مبدل‌های پره‌ای

مبدل حرارتی استخر چیست - اما مبدل‌های حرارتی از جنبه‌های دیگری نیز دسته‌بندی می‌شوند:

  • تقسیم‌بندی مبدل حرارتی بر اساس نوع و سطح تماس سیال سرد و گرم
  • تقسیم‌بندی مبدل حرارتی بر اساس جهت جریان سیال سرد و گرم
  • تقسیم‌بندی مبدل حرارتی بر اساس مکانیزم انتقال حرارت بین دو سیال سرد و گرم
  • تقسیم‌بندی مبدل حرارتی بر اساس ساختمان مکانیکی و ساختار مبدل

انواع مبدل حرارتی

مبدل حرارتی استخر چیست - مبدل‌های هوا خنک (Air-Cooled Heat Exchangers): مبدل‌های هواخنک یا کولر‌های هوایی مبادله کننده‏‏ های حرارتی هستند که در آن‌ها سیال فرآیندی با جریان هوا خنک می‌شود. در این مبدل‌ها بخارات گرم درون مجموعه‌ای از لوله‌ها که به صورت افقی کنار هم قرار گرفته‌اند توزیع می‌شود. جداره خارجی لوله‌ها به پره مجهز شده‌است تا سطح انتقال حرارت بین سیال داخل لوله‌ها با هوای خنک افزایش یابد. این مبدل‌ها از نظر شکل جریان، از نوع متقاطع می‌باشند که جریان هوای لازم برای خنک کردن سیال داخل لوله‌ها به وسیله یک فن تأمین می‌شود.

مبدل حرارتی استخر چیست - مبدل حرارتی پوسته و لوله ( Shell and Tube): نحوه‌ی کار این مبدل‌های حرارتی به این صورت است که یک سیال از درون لوله‌هایی که همگی به یک ورودی و خروجی وصل هستند و سیال دیگر با دمای متفاوت درون پوسته‌ای که دور لوله‌ها قرار دارد جاری می‌شود و گرما از طریق دیواره‌ی لوله‌ها از سیال گرم به سرد منتقل می‌شود. از این نوع مبدل در صنایع زیادی استفاده می‌شود . این مبدل‌ها فشار و دمای بالایی را تحمل می‌کنند به همین علت کاربرد زیادی در صنعت دارند.

مبدل حرارتی استخر چیست - مبدل حرارتی صفحه ای (Plate Heat Exchanger): این مبدل حرارتی با استفاده از تعداد زیادی صفحات فلزی نازک موجب تبادل حرارت بالا بین سیال گرم و سرد می‌شود. اساس عملکرد این نوع مبدل به این شکل است که از دو جهت مخالف سیال سرد و گرم وارد مبدل می‌شوند. سیالات وارد شده به صورت یکی در میان بین صفحات فلزی جریان می‌یابند و با یکدیگر تبادل گرما می‌کنند. این مبدل نسبت به سایر مبدل‌ها انتقال حرارت بهتر و بازدهی بالاتری داردT فضای کمتری می‌کند، و نگهداری و تعمیر آن آسان‌تر است. علاوه بر آن، وقتی‌ که از مواد با خورندگی بالا استفاده می‌کنیم، مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای بهترین گزینه است. حتی اگر این مبدل را با صفحات گران‌قیمت بسازیم، در مقایسه با مبدل‌های دیگر بصرفه‌تر است.

مبدل حرارتی استخر چیست -  مبدل های پره دار (Finned heat exchanger):  این نوع مبدل دارای پره‌هایی در سطح اصلی برای انتقال گرما است. انتقال گرما در سمت گاز برای افزایش سطوح انتقال گرما استفاده می‌شود. پره‌ها به صورت وسیع در مبدل‌های حرارتی گاز مایع یا گاز –گاز در جایی که ضریب انتقال گرما در یک یا هر دو سمت کوچک باشد و به مبدل‌های حرارتی فشرده نیاز باشد استفاده می‌گردد. دو نوع رایج این مبدل‌ها عبارتند از: مبدل صفحه‌ای پره‌دار و مبدل لوله‌ای پره‌دار.

مبدل حرارتی استخر چیست - مبدل‌های حراراتی مورد استفاده در استخر

به طور کلی، گرمایش آب در انواع استخرها با مبدل‌های حرارتی صورت می‌گیرد. مبدل‌های حرارتی به عنوان اصلی‌ترین سیستم گرمایشی استخر محسوب می‌شوند که می‌توانند دمای مطلوب آب را کنترل نمایند. اگر مبدل‌های حرارتی به درستی انتخاب نشوند، کیفیت گرمایش آب استخر مناسب نخواهد بود. این مبدل‌ها معمولا دارای دو مدار گردش هستند که در یک سمت آب گرم بویلر و در سمت دیگر آب استخر در حال گردش است. مبدل‌های حرارتی پوسته و لوله Shell and Tube  بیشترین استفاده در گرم کردن آب استخر و جکوزی‌ها را دارند؛ چرا که مبدل‌های صفحه‌ای به دلیل سختی آب و همچنین مواد شیمیایی موجود در آن، به سرعت رسوب می‌گیرند.

مبدل حرارتی استخر چیست - جهت برآورد پمپ گرمایشی مبدل‌ها، باید دبی بویلر با دبی پمپ انتخابی مطابقت داشته باشد. همچنین ظرفیت دیگ ها ۱۰ الی ۱۵ درصد از ظرفیت مبدل بالاتر در نظر گرفته شده و ظرفیت مشعل‌ها در حدود ۵ درصد از ظرفیت حرارتی دیگ‌ها بیشتر باشد.

مزایای مبدل‌های پوسته و لوله استیل در استخر

مبدل حرارتی استخر چیست| 30 درصد تخفیف قیمت خرید|فروش مبدل حرارتی استخر

استیل مقامت بسیار بالایی نسبت به مواد شیمیایی استفاده شده در آب استخر و جکوزی، از قبیل کلر و اسید دارد. این موضوع باعث افزایش طول عمر مبدل حرارتی استخر در مقایسه با مبدل های مسی می‌شود؛ که این نکته بسیار حائز اهمیت است.

مبدل حرارتی استخر چیست - مبدل‌های حرارتی استیل نسبت به مبدل‌های مسی خیلی کمتر در معرض رسوبات قرار می‌گیرند و باعث انتقال بهتر حرارت و جلوگیری از سوراخ شدن مبدل و ایجاد نشتی می‌گردند. همچنین ابعاد و اندازه مبدل حرارتی پوسته و لوله استیل در مقایسه با مبدل پوسته و لوله مسی کوچکتر است و باعث صرفه جویی در فضای موتورخانه می‌گردد. ضمن اینکه وزن مبدل حرارتی استیل نسبت به مبدل مسی پایین‌تر است و در نتیجه سرعت نصب بالاتری دارد. همچنین نیاز به ساپورت ساده‌تری دارد و در نتیجه حمل و نقل آن راحت‌تر است.

نکات مهم در انتخاب مبدل حرارتی استخر

جهت انتخاب مبدل مناسب استخر، توجه به نکات زیر ضروری است:

  • روباز یا سر پوشیده بودن استخر
  • عمومی یا خصوصی بودن استخر
  • اختلاف دما جهت افزایش دمای آب استخر
  • تعداد مبدل مورد نیاز
  • مدت زمان مورد نیاز جهت گرمایش استخر

مبدل‌های پوسته و لوله استیل در استخر مبدل حرارتی استخر چیست- در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم هر نوع از دیگ بخار – مبدل حرارتی استخر چیست– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز را با ارزانترین قیمت و تا 20% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر کارخانجات فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دیگ بخار – مبدل حرارتی استخر چیست– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی و ... را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های - - 09152152481 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.